Якщо у вас або вашої дитини є проблеми зі слухом — варто знати, що держава забезпечує слуховими апаратами БЕЗКОШТОВНО ✅
Слухові апарати, закуплені за кошти державного бюджету, доступні безоплатно для:
🔹 Дітей та дорослих з інвалідністю (інвалідність може бути не пов’язана зі слухом)
🔹 Військовослужбовців із порушеннями слуху, навіть якщо ще немає статусу людини з інвалідністю
🔔 Як це зробити?
1️⃣ Зверніться до свого лікаря (педіатр, терапевт або сімейний лікар) — він направить вас до сурдолога для перевірки слуху та отримання висновку щодо стану слухової функції
2️⃣ Після огляду лікуючий лікар направить на проходження оцінювання повсякденного функціонування особи (ЕКОПФО) для дорослих або на лікарсько-консультативну комісію (ЛКК) для дітей з метою встановлення інвалідності або ж внесення змін до індивідуальної програми реабілітації (якщо інвалідність вже була раніше встановлена). Військовослужбовців спрямують до проходження військово-лікарської комісії (ВЛК).
3️⃣ Зібрані документи подаються пацієнтом або його законним представником в медичний заклад, який надає послуги з безоплатного забезпечення слуховими апаратами, в тій області, де зареєстрований пацієнт.
Перелік медичних закладів, які надають послуги з безоплатного забезпечення слуховими апаратами можна переглянути за цим посиланням.
Які документи необхідно підготувати?
✅ Паспорт громадянина України (копія та оригінал) або свідоцтво про народження дитини (до 14 років)
✅ Витяг з рішення ЕКОПФО (або чинне рішення МСЕК) та рекомендації ІПР (для дорослих з інвалідністю)
✅Висновок ВЛК (для військовослужбовців)
✅ РНОКПП (ідентифікаційний код) — за наявності
✅ Аудіограма — результати вимірювання слуху (за наявності)
✅ Витяг про місце реєстрації — для дітей до 14 років та тих, хто має ID-паспорт
Заміна та ремонт апаратів
🔹 Заміна слухового апарату по завершенню строку експлуатації — НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА
🔹 Заміна може відбуватись лише з причини гарантійного стану (заводський брак чи інший гарантійний випадок, передбачений постачальником)
🔹 Якщо апарат зламався через заводський брак або інший гарантійний випадок – ремонт або заміна будуть безкоштовними. Якщо ж апарат зламався, наприклад, через недбале використання, то ремонт потрібно буде оплатити.
📞 Якщо вам відмовляють у праві на безкоштовний апарат — телефонуйте на гарячу лінію МОЗ: 0 800 505 201